Wednesday, July 20, 2011

Berpisah Sekejap

Sunyi betul, hanya bunyi suara dari kotak TV dan suara Mr Abe yang kedengaran. Tak pernah rasa sesunyi ini. Rupanya sangat kosong kita rasa bile merindui. Aduhai......asyik nak tengok gambar die je.

Kalau dia ada becok je mulut kecik tu mintak itu-ini. Nak tengok Yogi Bear la, nak susu la, nak telur rebus la. Alahai buah hati ibu. Tidur malam jangan termimpi-mimpi ibu ye. Jangan ngigau panggil nama ibu. Kawan dengan Ayah Chik & Cik Dah. Tok mek ngan Tok Babah tak usah cakap la. Mesti menjerit punye tengok Princess ibu ada depan mata tanpa diberitahu dulu yang dia akan 'dikirim'.

Ibu menyusul hari Jumaat ni. Tiga hari dua malam je kita berpisah kan. Ibu yang tak keruan.Hehehe.....Cik Dah cakap adik relax je. Tak tanya pon pasal ibu. Ooo....tak ingat ibu ye.

Si kecik ni kalau die tak tengok saya takpe. Tapi jangan sebut or tanya pasal saya. Kang kalau die tanya or cari susah jadinya. Saya jela yang fikir camtu sebenarnya. Huhuhu....Agaknya macam mana la ibu-ibu yang kene tinggalkan anak berminggu2, berbulan2 or bertahun2. Mesti jiwa mereka sungguh kental. Berpisah dengan anak bukan sesuatu yang mudah. Saya rasa saya tak boleh tinggalkan dia sampai berminggu-minggu. Apatah lagi untuk rasa kehilangan......Ya, Allah...Saya tabik spring pada ibu2 yang tabah dalam berpisah dengan anak2. Dan Tabik spring untuk kakak2 saya yang merasakan lebih dari apa yang saya dan ibu2 lain rasa. Semoga Allah menguatkan semangat mereka dan merahmati mereka dunia dan akhirat.

Buat anak ibu yang kuat dan tak manja itu, jangan nakal2 kat kampung ye. ibu ni tak lekang tengok gambar anak ibu je. Luv u sayang .....

No comments:

Post a Comment