Thursday, July 21, 2011

Tetamu Bakal Family Members

Sepupu saya yang belajar di UIA telefon cakap nak datang rumah untuk kenalkan bakal tunang. Ooo....baru tahun dua dah nak kawen ye? Gatai.....hehe...tapi saya tak kisah. Jodoh itu aturan Yang Maha Pencipta. Cepat atau lambat Dia yang tentukan. Dari berkawan lama-lama baik kahwin je kan. Tapi kenelah pandai bawak diri bila dah menjadi isteri orang. Yang penting sama-sama support untuk tamatkan pengajian.

Dieorang datang waktu petang. Haruslah saya tak masak nasi. hanya bubur hitam yang saya hidangkan. Bolehla kan. Hehehe....sebenarnya saya memang gabra sket kalau ada orang nak bertandang. Sebab saya ni bukan pandai pun masak. Kekadang belek2 dulu buku resepi nak usha apa masakan yang simple dan sedap. Simple itu penting okeh. Hahaha....

Malamnya saya kalut pulak nak masak untuk makan malam sebab awalnya dieorang cakap tak nak makan malam kat rumah. Tapi bile dah leka berbual sampai jam 9pm macam tak wajar pulak tak masak. Saya masak simple giler. Ayam goreng berempah, kangkung goreng dan asam pedas. Yang best nya dieorang ni makan sampai licin. Bertambah2 lagi. Tak sempat saya nak snap gambar. Kalut & berdebar weh. Ini je yang sempat snap

(Asam pedas ikan patin)

* Abang cakap kalau saya masak kalut2 masakan saya jadi sedap. Kombang lobang idung mok cik.

No comments:

Post a Comment