Monday, September 26, 2011

Pulau Sibu, Mersing

Rasa nak bercuti merehatkan minda? Pemandangan menarik dan suasana tenang dan damai yang sangat menenangkan? Boleh juga ke Pulau Sibu. Saya ini kekadang terasa jiwang kalau suasana cam ni. Huk...huk....kalau zaman bercinta harus saya berangan menyanyi di gigi pantai sambil guling-guling macam filem hindustan. Tapi sekarang, baru je nak start berangan dah ada tangan kecil yang akan tarik-tarik baju ajak main sama.

Tahun ni syarikat Mr Abe buat family day di sini. Saya tak pernah bercuti ke pulau. So, agak excited la jugak. Kalau dari KL ambil masa lebih kurang 5 jam untuk sampai ke Jeti Tanjung Leman. Perjalanan agak mencabar dengan jalan yang berpusing-pusing dan banyak melalui kawasan felda kelapa sawit. Cukup la untuk buat saya pening kena goyang dengan bus. Atau mungkin jugak sebab saya dah lama tak naik bas.

Dari jeti ke Pulau Sibu hanya memakan masa selama 15 minit dengan menaiki bot. Si kecil Najla sangat suka. Asyik cakap 'best' and thumps up je bila tanya pasal bot. First time ....

Ni baru balik dari snorkeling. Si kecil ni sangat lapar sampai abeh roti 2 keping. Tu la, kalau dah dapat mandi tak ingat nak naik ke darat dah. Pakai sun block pon macam tak pakai je nak oi.


Sangat cantik kan pemandangan dari puncak bukit nih. Kami tinggal di Twin Beach Resort. Namanya Twin beach sebab pantai ada belah belakang dan depan.



Saya tak ikut Mr Abe ber'jungle trekking'. Takot nanti tergolek dok memikul Najla. So, kami tidur saje di bilik dan biarkan Mr Abe dan kawan-kawannya bersuka ria menegangkan urat saraf memanjat bukit. Dia po dah lama tak panjat bukit. Buah tangan yang dia bawak dari bukit tu, pokok tongkat ali. Panjangnya lebih kurang sedepa. Akar ngan batang hampir sama panjang. nak buat apa pun tatau la. Jadi perhiasan lagi tu ha terselit kat dinding rumah.



Ni part paling best. Mr Abe tak pandai berenang. So, die tak joint member-member lain ke tengah tengok ikan semua. hanya menemankan saya dan anak main air. Paling jauh pun paras leher Mr Abe je yang kami bermain. Najla seronok tak hengat. Susah nak di ajak naik. Sama macam raya hari tu jugak.


Cantik sungguh pemandangan di pagi hari ni. Masya Allah......


Bercanda di pesisir pantai dengan Mr Abe. jangan sampai anak hanyut tak sedar dah la yek. Pstt.....nape Mr Abe tak ajak saya ke pulau masa belum ade anak eh? Sebab abang tak pandai berenang ye? Hehehe.....Mr Abe nampak hensem di mata saya time nih


Dikelilingi amoi-amoi seksi sepanjang 3 hari 2 malam nih. Tak sejuk ke dik malam-malam pon pakai short? Mr Abe sila pandang sekali je eh. Jangan pandang berkali-kali. Mereka semua peramah dan mudah mesra. Semua muda-muda belia belaka. Yang melayu hanya 3 keluarga.

Sila lah bercuti ke sini. Hanya RM 250 untuk satu kepala (3 hr 2 mlm). Include snorkeling, jungle trekking & makan-makan. Makanan laut yang best dan frest. Yummy....yummy....

No comments:

Post a Comment