Wednesday, May 4, 2011

Jom Kita Support Dieorang




Sekali lagi saya nak mengajak anda semua sertai satu event pada hujung minggu ni, Ahad 8 mei 2011. Tiada bayaran disertakan. Cuma anda perlu membuat confirmation kehadiran untuk mereka budget makanan dan kerusi. Ye la, kalau tak cukup makan atau tak cukup kerusi mestila ralat juga kan. Nanti ada yang rasa tak puas hati atau tak enjoy pulak. Kalau nak sertai boleh rujuk kepada mommy lyna dan Teacher Watie.

Sama seperti saya menjemput anda untuk event Sarakids Open Day, saya juga tidak mempunyai kenalan rapat dalam event ni. Mereka tak kenal saya pun, tapi saya kenal mereka melalui tulisan mereka yang hebat di blog mereka. Mr Abe tanya saya kenapa saya suka pergi event yang macam ni sejak kebelakangan ni. Saya cuma cakap saya inginkan pembaharuan dalam hidup. Kata Irfan Khairi kalau berkawan dengan orang yang sama, baca blog yang sama, baca buku penulis yang sama dan segala-galanya yang sama kita hanya akan berada di tahap yang sama. Jadi, saya ingin ubah cara saya berfikir, cara saya bergaul, bercakap dan sebagainya ke arah yang lebih positif. Bagi saya mereka insan yang hebat. Mereka melalui hari-hari yang mencabar dengan melaungkan perjuangan mereka. Saya juga jatuh hati dengan tulisan dan idea mereka.

Siapa mommy Lyna dan teacher Watie akan anda kenali apabila anda membaca tulisan mereka. Saya mengenali mereka juga melalui pembacaan di ruang blog mereka. Kalau tak silap saya event ni 3 in 1.

a) Anniversary Wisma Bling Lustre
b) Majlis pelancaran FAME Kids
c) Sambutan Hari lahir 3 ank kecil (saya rs ank orang kuat Bling Lustre ni)

Saya pernah berkunjung ke Bling Lustre untuk program Mom's Day Out dan tempatnya sangat cantik dan ceria. Kalu tak silap, akhbar utusan baru-baru ni ada buat liputan penubuhan Bling Lustre oleh Puan Kay . Tempat yag sesuai untuk ibu-ibu berprogram. Boleh bawa anak bersama dan disediakan persekitaran yang selamat untuk anak-anak bermain.

Mengenai apa itu FAME Kids, anda boleh baca di sini ye. Salah satu sebab saya menyokong mereka ialah kerana saya mempunyai seorang anak buah yang tergolong dalam OKU yang pernah saya ceritakan kisah nya di sini. Tapi tak salah anda turut menyokong usaha murni mereka dan tidak semestinya orang yang mempunyai ahli keluarga yang kurang upaya sahaja yang harus terlibat. Semangat dan sokongan kita yang sempurna fizikalnya amat diperlukan supaya insan OKU ini tidak rasa tersisih dalam masyarakat. Jangan kita mendabik dada dengan kesempurnaan fizikal kita kerana ia hanya pinjaman dan Allah boleh mengambilnya kembali pada bila-bila masa sahaj.

Dibawah saya pastekan jemputan dari Puan Kay di FB atau linknya di sini


Jemputan untuk sama-sama memeriahkan sambutan ulangtahun pertama Wisma Bling Lustre dan majlis pelancaran FAME Kids..

Hari : Ahad (8/5/2011)
Masa: 11am - 4pm
Jemputan: Farah Deeba, personaliti TV3, Aznil Nawawi

Highlights:
  • 1) Sambutan birthday combo untuk Aisy, Airy & Quzayra
  • 2) Pelancaran Fame Kids
  • 3) Bling Bazaar (Bazaar jualan produk bayi, ibu, wanita, muslimah dan pelbagai lagi)
  • 4) Makan2.. :))

Tang jemputan khas tu saya tak berani nak hebohkan. Dieorang kan selebriti, sibuk je memanjang. Kang dieorang cancel last minit tenganga mak cik nak jawab. Harap-harap diaorang dapat datang. Lagipun kedatangan kita ke sana bukan untuk tengok mereka kan? Kita ke sana untuk sama-sama menyokong event di atas. Dan sekiranya mereka hadir ini menunjukkan mereka turut menyokong usaha murni ini.

2 comments:

  1. Dekat ngan rumah...tp nak balik kampung lak weekend ni :(

    ReplyDelete
  2. lor ye ke? takpe2.jenguk parent lebih diutamakan.hehehe...

    ReplyDelete