Tuesday, August 9, 2011

Kita Serah Pada Yang Pakar


Kalau bulan Ramadhan ni, antara kesempatan yang tidak ingin kita lepaskan adalah untuk berbuka dengan ibu dan ayah sendiri. Saat berbuka dengan mereka memang kita nantikan. Lagi-lagi kalau dapat makan masakan ibu. Memang syok habis.

Mek saya datang dari kampung untuk sama-sama menghantar anak bongsunya balik ke kem. So, sempatla dia melepaskan rindu kat cucunya selama 3 hari. Dia pun suka datang rumah saya sebab suka tengok saya berkebun. Mek memang pakar bab-bab cucuk tanam ni. Tengok daun je dia dah tahu jenis buah yang bakal keluar.

Bila saya balik kerja je saya tengok kebun saya dah bersih. Anak semaian die dah tanam leklok atas tanah. Macam-macam die komen bila nampak saya tanam anak benih sesuka hati. Yang ni tak boleh tanam gini, kena jarak jauh sket. Pasu ni pulak tak sesuai, kena cari yang beso. macam-macam lagi la. Seronok tengok die membebel bila saya letak anak lada 3 pokok dalam satu lubang. Hehehe....saya main tanam jek. Bila mek ada, kita serah pada yang pakar jela.


No comments:

Post a Comment