Monday, August 1, 2011

Bercanda Menyemarak Kasih

Usia perkahwinan yang baru mencecah tiga tahun merupakan tahun-tahun awal kami menyemai benih cinta. Di sini kami mengenal hati budi dan pemikiran masing-masing. Kami berkongsi segala duka dan lara. Entah kenapa saya rasa tetiba perasaan seperti saat bercinta menyelinap dalam jiwa saya. Saya menjadi seorang perindu. Bagaikan anak kecil yang ingin di belai dan di manja. Uhuk....uhuk...uhuk...jiwang kah saya?

Hehehe....tapi tak mengapa kerana sekarang kami dah ada lesen besar. Nak bermanja ke, nak pegang sana sini ke, semua tak de masalah. So, adik-adik yang masih bujang tu, kalau nak manja-manja kena kumpul duit dan kahwin cepat-cepat k. Tapi kene ingat jugak. Jangan ingat perkahwinan ini satu pentas yang hanya memaparkan babak-babak yang romantik dan bahagia sahaja. Kena bersedia untuk menghadapi saat air mata dan tangis. Kerana alam perkahwinan itu cukup indah. Ada asam dan garamnya. Yang akan buat kita semakin matang dalam berfikir dan bertindak.

Bila adanya pasangan hidup, maka akan ada orang yang akan menegur salah kita. Akan ada yang memerhatikan gerak dan tutur kata kita. Bukan semua perkara boleh kita bawa bersembang dan bukan semua perkara boleh kita buat ikut sesedap rasa. Akan ada batasan yang perlu kita jaga. Kerana kita milik seseorang yang sentiasa inginkan kita sempurna untuknya.

Sebenarnya saya dan Mr Abe dah lama tak keluar ber'romantik-matematik'. Tetiba je malam minggu yang lalu kami singgah di taman rekreasi selepas keluar minum air buah. Saja nak lepaskan 'anak dara' kami bermain di taman. Saya tak perlu susah-susah nak kawal dia sebab Cik Dah nya ada. So, kesempatan tu kami ambil untuk bercanda berdua-duaan di bawah sinaran lampu neon. Romantik la kunun.

Seronok ye bila kita kembali menjadi pasangan yang baru kahwin ni. Hehehe....konon2 jela. Nanti kita keluar lagi ye bang ....


Sepatutnya saya berterima kasih kepada Cik Dah kerana melayan puteri saya sewaktu saya 'dating'. Nanti kita belanja Cik Dah keluar makan ye.


No comments:

Post a Comment