Wednesday, June 22, 2011

Klasik Yo


Anda tahu apakah nama benda alah ni? kalau di Kelantan kami panggil 'kore'. Huruf 'k' tu sila sabdukan untuk sebut dengan betul ye. Jangan di tambah 'k' kat belakang pulak. Tu dah lain maksudnya.

Secara umumnya mungkin dipanggil parut kelapa kot. Saya rasa dah susah nak jumpa benda ni sekarang ni. Sebab sekarang majoriti orang pakai mesin kelapa. Tapi ditengah2 bandar kuala Lumpur ni benda ni masih boleh dijumpai. Kat mana nak cari? Meh la rumah saya. hehehe....mek saya pinjamkan benda ni. Pinjam okeh. Maksudnya kena pulangkan balik. Mek saya pun sayang sebenarnya nak bagi. Sebab tu adik beradik saya yang lain cukup jeles kalau datang rumah tengok benda ni ada rumah saya. Saya pandai buat cerita kesian okey. So, mek saya bagi saya guna sementara. Ahaks....suka betul acik.

Princes Najla pun suka sangat kalau saya keluarkan benda ni. Sebok la dia nak duduk atas tuh. Tiap kali tu jugakla ibunya akan ambil masa yang lama untuk kukur kelapa. Kena besilat bagai dulu dengan Najla. Mane taknya, tangan kecik tu sebok je nak pegang jugak kelapa. Haish....ni yang buat kerja ibu selalu lambat nih. Jadual makan nasi dah teranjak ke pukul 10 pm. Hahahah...jangan marah ye Mr Abe. Najla yang kacau.

Kalau kereta lumpa kat F1 tu selalu ade model yg come lote kan. Model 'kore' saya pun come lote jugak. Peace.....

No comments:

Post a Comment