Wednesday, June 15, 2011

Bercanda Di Cameron Highland

Saya ni memang jarang sangat pergi bercuti. Memandang kan mek saya pernah sebut nak ke Cameron Highland sebelum ni maka saya rasa kesempatan ini sangat sesuai untuk ke sana. Balik dari majlis tamat latihan adik bongsu, kami terus ke sana. Pertama kali weh saya ke sana. Mak ai jalannya buat saya pening2 lalat. Jadi alasan pening & tak cukup tidur adalah alasan yg terbaik untuk saya lena. Malam sebelumnya saya tido jam 3 pagi dan bangun jam 4 pagi gara-gara nak siapkan bekal dan makanan Chik punya pasal. Ha.....demo tak tahu betapa sayangnya kakak demo kat demo ni dik oii. Sanggup tak tidur tau.

Jakun sekejap la saya dah sampai sana. rasa cam tanak pijak je lantai apartment tu. Agaknya orang-orang kat sini gi kerja pagi2 mandi tak? Macam la heater takde kan ..... berangan sekejap seolah-olah di musim dingin kat London. Hehehe....tula pemikiran orang kolot cam saya nih.

Mak dan kakak saya memborong sakan. Abah borong madu sampai 6 botol. Katanya boleh balik jual kat kampung pulak. Mek pulak borong sayur yang macam-macam. Padahal bukannya dia tak tanam sayur. Dah la dok bedua je kat kampung tuh. Sape la nak mengabehkan. Katanya jiran ramai. bagi jela sikit sorang. Dapat gak pahala. Insya Allah....

Kakak saya lagi lah banyak. Rumahnya dikelilingi dengan adik-beradik belah abang ipar saya. So, tak boleh beli sikit-sikit. nanti kang ada yang terasa hati bila tak dapat buah tangan dari sana. Adohai...saya yang sakit kepala tengok dia belanja.

Saya memang budget nak jalan-jalan je. Beli strawberi cukup la. Kang tak leh nak bayar sewa apartment plak. Hehehe....lagipun mek dah bawak banyak sayur dari kampung. tak terhabis rasa nak makan berdua ngan Mr Abe.

Anak buah yang macho lagi segak itu memang 'driver' khas di import dari Kota Bharu ye. Walau abahnya tak harap die bawak kereta tapi adik saya dera dia bawak sampai la ke tanah tinggi ni. Dia bawak elok jer. Abahnya je yang tak percaya pd kebolehan anak 'jantan'nya ni ha.

Beli kaktus je yek. Sebab senang nak jaga. Tak siram pon takpe. Lantak la nak hidup ke tanak. hehe...beli untuk suke-suke je. Saya tak minat sangat tanam bunga-bungan nih. Malas nak jaga. Baik tanam sayur plak.

Pokok bunga di depan kami itu hanya hiasan semata-mata untuk mencantikan pemandangan yang dah memang sedia cantik. Tapi pokok pudina tu memang saya beli. Lepas ni kunyah daun pudina je. Tak payah beli ubat gigi dah. Hehehe....

Terima kasih ye Mr Abe bawak kami jalan-jalan ke sini. Dia kata nak ambek gambo paling macho. Hehhe...macho ke bang?

Si kecik ni pon pandai pulak nak mintak ambil gambar kat sini. Suka hati je mintak strawberi banyak-banyak tapi saebijik pon adik tak habiskan. Last2 ibu yang habiskan. Buat coklat sendiri kat rumah. tinggal 3 biji je lagi untuk Mr Abe. Kahkahkah...

2 comments:

  1. kitorang pon pegi juga last week, tapi tak bermalam pon...pandu lalu je...hihii...

    dekat je dari rumah umi... sronok kan. tapi dah tak sejuk macam dulu2 lagi dah :(

    ReplyDelete
  2. seronok. ni kali pertama kami gi holiday ramai2.mlm je rs sejuk sket.siang hr tak sgt. tp boleh la.akak ni hayat hidup br first time sampai ni ha

    ReplyDelete