Thursday, May 12, 2011

Hari minggu yang lepas saya pertama kali ke Mom & Baby Expo di Mid Valley. Saya rasa itu kali ke 3 saya ke Mid Valley sepanjang saya hidup di Kuala Lumpur ni. Saya memang tak suka pergi shopping Mall yang besar. Takot tak jumpa jalan keluar. Hehehe......memang saya tak suka sebab bukan semua kedai saya nak masuk pun. Saya lebih suka pergi tempat yang tak sesak, yang orang tak pandang saya atas bawah bila masuk kedai die orang then dalam hati 'minah selekeh ni masuk kedai aku ni ade duit ke nak beli?' Oo...memang saya tak suka. Biarlah orang kata saya jakun ke apa. Pavillion or KLCC pon saya jarang pergi. Padahal adik saya kerja kat bank EON kat Pavi tuh.

Kami pergi expo ni pun sebab nak belikan CD untuk sepupu yang baru lahir. Time ni kan dieorang jual murah-murah. Lagipun boleh jumpa Sue Lunatots yang cantek manis tuh. Gigih betul cik kak tu sorang. Masa saya sampai die tengah bz melayan customernya. Jadi kami tegur-tegur kejap jela. Sangat ramai orang, jadi kami tak berlama-lamaan. Mr abe tak suke sangat suasana crowd macam tu.


Ini muka budak yang ngamuk nak naik stage. Ade ke patut adik nih. Siap nak guling-guling lagi.

Seronoknya die dapat naik train. Baru kali ke 2 saya bawak die naik train dari Bangsar ke KL Sentral. Padahal buleh ja naik shuttle bus ke Mid Valley dari sini. Ade lagi ke shuttle bus ke sane ek? Sayapun tak pasti. Tapi sebab nak bawak die naik train kami tak naik bus. Naik LRT ok lagi, tapi bile nak naik komuter...mak aii !!!! ramai giler orang. Mulut tak henti-henti cakap 'adik jangan lepas tangan ibu ye. bahaya !!!'

Najla tak duduk jauh ngan abi lepas kami terpisah sekejap. Gara-gara tak sempat masuk komuter dari Mid Valley. Abi je yang sempat masuk. Asyik tanya 'mana abi?'. Dah la tu, ibu sekupang pon takde duit time tu. Purse ibu Abi yang pegang. Najla mintak nak air la plak. Macam-macam ibu buat nak alihkan perhatian Najla.

Ibu tak sempat masuk komuter gara-gara masyarakat yang kurang kesedaran sivik. Eh boleh ke guna word tu?masing-masing nak dok dekat ngan pintu. Tanak beranjak masuk ke dalam. Hangin jer nengok deme kat dalam train tuh. Padahal banyak je ruang kosong.

Dah la tu, koc yang ada lebel macam kat bawah ni macam tak berapa berkesan je.

Takkan la dieorang tak pandai baca, tak pun dalam paper & news kat TV pun ade cakap yang KTM ada sediakan koc untuk WANITA SAHAJA. Napela mengong sangat yang pegi masuk koc khas untuk pompuan nih. Adohai....nak amek kesempatan ke ape? tapi yang herannya, orang bersarban bagai tuh. Apela deme nih .....

No comments:

Post a Comment