Monday, November 21, 2011

Maafkan Saya

Saya tahu saya dah lama membiarkan blog saya ni bersawang. Kalau ianya sebuah rumah mesti dah tak sanggup nak masuk. Tikus, lipas pun mungkin dah bermaharajalela. Maafkan saya kalian.

Hati saya memang ralat. Banyak benda yang ingin saya kongsikan. Kata Mr Abe, semua nak ambil gambar untuk update blog, tapi takde entry baru pon. Angan-angan tinggi sungguh. Tapi saya mohon maaf kalian, kebizian saya di pejabat membuatkan saya tak sempat nak curi masa untuk update blog. Biasanya saya masuk sejam awal dari waktu kerja dan masa itu saya manafaatkan untuk blog. Tapi sekarang ni saya terpaksa gunakan masa tu untuk menyiapkan kerja-kerja yang menimbun di pejabat. Kerja bahagian admin masih banyak yang tertunggak dan perlu diperbetulkan. Dalam masa yang sama saya tak boleh tinggal kerja-kerja purchasing yang saya pangku sementara rakan sekerja saya cuti bersalin. Kalau ada hal-hal personel bos yang perlu saya siapkan maka kebizian saya akan berganda. Huh....semoga Allah permudahkan segala urusan saya.

Balik kerja saya terus flat. Jam 9 atau 10 mata saya macam dah tak leh nak bukak. Sian Princess Najla. Kekadang saya paksa dia tidur awal sebab saya tak larat nak layan die. Kekadang terasa saya tidak berlaku adil dengan die. Sayu sungguh hati ini bila nak hantar die rumah mamanya pagi-pagi die cakap ' kakak tanak g umah mama, kakak nak umah ibu'. Aduhai....terasa macam tak nak tinggal anak ibu nih. Rasa nak peluk die sepanjang hari. Tapi ibu terpaksa nak, untuk kita semua. Ibu janji benda ni takan lama. Sampai hujung tahun ni je nak.

Kebetulan pulak Mr Abe jugak tengah bizi jugak sekarang ni. Kekadang malam baru die sampai rumah. Kekadang hari Sabtu Mr Abe terpaksa masuk pejabat. Dan kalau ada tender yang perlu di hantar, dengan anak ibu sekali ibu angkut masuk pejabat.

Semoga saya lebih bijak merancang masa dan menyusun kerja. Dan saya juga tanak hilang kalian. Doakan saya ye.

No comments:

Post a Comment