Thursday, July 7, 2011

Adik Nak School

Hampir setiap hari saya akan melalui sekolah ni. Awal-awal dulu saya selalu bagitahu Najla ini school. Tengok kakak ngan abang belajar. Best kan? Dia mesti cakap adik tak nak school. Tak best. Agaknya sebab tak de playground kot. Hehe.....

Tapi sejak 2-3 menjak ni dia selalu cakap 'adik nak school'. Lega sket hati ibu ni. Risau jugak kalau esok-esok dia susah nak pegi sekolah. masih terfiki-fikir lagi samada nak hantar ke tak die ke sekolah next year. Tak lama lagi dia akan genap tiga tahun dah. Kalau 4 tahun rasanya dah sesuai nak hantar sekolah kot. Tapi kami belum decide lagi.

Saya pun suke tengok cikgu-cikgu sekolah ni. Semua pakai purdah. Comel je nampak. Sekolah PASTI tu under PAS kah?Sebab saya nampak ada bendera PAS.

Tapi yang merisaukan saya belakang sekolah tu ada sungai ni. Walaupun tak cetek tapi saya agak risau kalau saya hantar Najla sekolah kat sini. Sebab budak-budak ni kita tak boleh jangka apa yang akan mereka lakukan. Emmm.....banyak jugak benda nak fikir kalau nak hantar anak ke sekolah kan?

No comments:

Post a Comment