Wednesday, June 29, 2011

Karipap Oh Karipap

Chef kecil ini memang tak pernah tak mengambil bahagian kalau ibunya buat kuih. Wajib sediakan sebahagian kecil untuk dia kerjakan. Sebahagian kecil okeh. Kalau 'sebahagian' alamaknya masuk bakul sampah la hasilnya. Bila abinya taruk tepung dia pun seboklah nak taruk tepung jugak. So, sediakan awal-awal untuk dia sepahkan.

Kalau dengan abinya dia tak banyak sangat songeh. Tapi kalau dengan ibu, semuanya dia nak. ikut. Jadi supaya tak bersepah sangat, Mr Abe lah yang uli tepung ni yeh. Ibu goyang kaki sambil tengok TV sahaja. Senangnya dalam hati.Hahaha....

Dah siap uli, kerja saya taruk inti dan goreng sahaja. Lepas tu ngap la, apa lagi. Yang kecik-kecik 2-3 ketul tu saya taruk serunding ikan untuk Princess najla. Kalau bagi yang berinti kentang tu confirm dia makan pastrynya je.

Yang melayan dia mengada-ngada Cik Dah dia la. Kalau ada Cik Dahnya dah tak hiraukan ibu ngan abi dah. Sampaikan Cik Dah nya kengkadang surrender sebab si kecik ni selalu mengekor dia je. Hehehe...

Nampak tak sofa saya yang dah terkopek covernya tuh. Kerja siapa lagi kalau bukan si kecik nih. Malas saya nak tukar baru. Tunggu parah dulu la. Itu kehendak, bukan keperluan. Hahaha....alasan saya je tuh. Selamat poket Mr Abe ye.

No comments:

Post a Comment