Wednesday, June 29, 2011

Budak Kicap

Semenjak dua menjak ni Princess Najla sangat suka dengan kicap. Tak tahu lah mewarisi perangai sapa. Saya dan Mr Abe bukan obses sangat dengan kicap ni. Kami kecik-kecik dulu makan nasi dengan budu. Anak KL la katakan.Hehehe....dia belum pernah makan budu. Tapi satu hari nanti mesti saya akan bagi dia rasa jugak. Makan budu bagus tau. Banyak kebaikannya. Ada protein, vitamin dan serat yang baik. Kalau ada sesapa yang belum pernah makan budu tu cubalah rasa. Jangan takut, ikan bilis je pun.

Eh, tercerita pasal budu la plak. Sebenarnya nak cerita pasal kicap. Hahaha.....

Si kecik Najla ni start suka kicap bila saya bagi dia makan telur dengan kicap. Saya perasan dia akan jilat kicap tu dulu barula dia makan telur rebus tuh. Siap jilat sisa kicap yang ada kat tutup botol. Yang dia suka sangat dengan kicap manis Adabi. Senyap-senyap dia bukak fridge nak ambil botol kicap je. dia sendiri tahu nak ambil kicap yang mana. Yang masin memang dia tak sentuh. Tahu je ye..

Sebab dia ni susah sangat nak makan nasi sebelum ni, saya taruk je kicap banyak-banyak dalam nasi dia. Dah macam kuah la plak. Time mood dia ok, elok je dia makan nasi tu. Tapi kalau mood dia tanak makan memang dia kuis nasi ke tepi and dok makan kicap je. Adohai....

Lutut tu tersengeh je. Kalau dah dapat kicap memang tak ingat apa dah. Time ni mood makan nasi. So, habisla nasik tuh. Kalau tak memang kicap je jadi tumpuan.

Muka budak yang kekenyangan. Sangat suka dengan kicap. Abes comot muka. Nampaknya ibu kene beli kicap sebotol untuk kat rumah pengasuh Najla.

No comments:

Post a Comment