Thursday, May 26, 2011

Liburan Bersama Mr Abe - NKTM


Akhirnya dapat jugak saya tengok Nur Kasih The Movie. Berjaya memujuk adik saya untuk jagakan Najla dan kami boleh romantik-matematik spend time together. Heheheh....Memang payah nak dapat masa berdua bila dah ada anak ni.

Kami dapat tengok tayangan jan 11.15 pm. Walaupun esoknya adalah hari bekerja tapi kami nekad nak tengok jugak. Balik-balik rumah tengok Princess Najla yang sambut kat muka pintu. Dah pukul 1.00am lebih pun tak tido lagi dak kecik ni. Kesian tengok muka budak kene tinggal ni. Sori ye nak .....Jarang-jarang sekali ibu & abi perlukan privacy jugak. Anak ibu sporting kan ????

Kesimpulann yang boleh saya buat lepas tengok cerita ni....NOT BAD, BEST ENDING,OK LA. Saya tak boleh nak kata 'best sangat' sebab saya tak rasa macam tu. Tapi secara keseluruhannya mesej yang nak disampaikan sangat baik dan saya sokong untuk anda bawak family gi tengok cerita ni. Saya lebih suka drama Nur Kasih sebab plot ceritanya lebih tersusun dan konflik yang lebih menarik. Watak 'Sarah' adik Nur Amina dalam drama tu memang menjelekkan dan menghidupkan konflik dalam keluarga mereka. Tu yang best. Dalam filem ni, watak Sarah dah takde. Sedih .......Tapi watak Maryam dan Ilyas menjadi penyeri dalam drama ni. Tambah2 memek muka dan dialog di kecil Maryam tu. Comel jek .

Tapi saya tahu yang bukan senang nak buat filem. Nak kritik memang senang sebab modalnya air liur je kan? Nak garapkan perjalanan cerita dalam masa sejam setengah bukan mudah. Tambahan pulak filem ni terikat dengan rentetan kisah dalam drama terdhulu.

Antara pengajaran yang saya dapat dalam filem ni....

a) Ketaatan dan kesetiaan seorang isteri yang tak berbelah bagi terhadap suami tercinta
b) Kesunyian hidup seorang suami yang kehilangan isteri - Aidil sungguh tabah menyembunyikan kesedihannya.
c) Kasih ibu membawa ke syurga - walau dalam keadaan apapun, anak tetap menjadi keutamaan - Suka watak ibu Aidil & Adam ni. Sesuai ...
d) Kita takkan tahu percaturan Allah. Segalanya hanya untuk menguji keimanan kita

Kami sampai kol 10.30 pm sedangkan tayangan start 11.15pm. Tatau nak g mana sebab sume kedai dah tutup. So, kami lepak la sini. Tapi tengok orang je. Tak main pon. kaki Mr Abe sakit.

Ni la bbsitter Najla. Yang selalu manjakan si kenit ni. Tq Cik Dah ye tolong jagakan Najla.

2 comments:

  1. Kdg2 meluangkn ms berdua juga adlah penting.bukan tandanya kita xingtkn anak.Hati ibu mn yg xingtkn anak kn..ke mana pergi,apa sj yg kite lihat sume mmbuatkn kite teringt kt anak.itu,die suke..ini,die suke.klau dpt beli utk die, mesti sgt happy.itu lh hati seorg ibu..
    Tp ms romantik dgn suami pn kene ade.sesekali ambik ler peluang,xsalah.niatkn utk mengeratkn ikatan suami isteri.

    ReplyDelete
  2. setuju dgn kata2 Ra. memang kekadang kita memerlukan masa utk berdua. ms yg bebas utk berborak tentang apa saja tanpa ada rengekan manja dr si anak.

    ReplyDelete