Thursday, May 26, 2011

Ronda-Ronda Kota Melaka

Saya memang suka berjalan. Lagi-lagi kalau ada orang sponsor. Syoknye...tak payah keluarkan duit sendiri. Makan, tempat tinggal semua orang support. Mane tak bestnye. Siap bagi duit minyak & tol lagi. So, moh kita layan gambar-gambar masa family day company saya ke Melaka bandaraya Bersejarah


Paling penting kene hangkut semua hadiah ni ke sana. Hadiah saya ada antara banyak2 hadiah tu. Mestila saya make sure deme ni hangkut hadiah ni semua. Tapi dalam gi check tu pon ade gak satu hadiah yang tertinggal. Nasib baik boleh cover sebab ade yang tak datang event tuh.



Kita ronda-ronda bandar Melaka naik bot ye kalian. Ini sebahagian ahli keluarga syarikat saya. Yang pakai sun glass tu wife big bos saya. Orangnya sangat baik dan selalu belanja kami makan kat office.

Rugi kalau tak naik bot ni kalians. Boleh lihat pemandangan sebahagian dari bandar melaka yang penuh dengan sejarah tu. Tapi make sure korang tak duduk di bahagian depan bot kalau tanak kene percikan air sungai tu k.



Budak ini mengamuk sebab nak main bubble. Sepanjang jalan dari hotel Mahkota ke tempat ikan bakar Umbai die pengamuk. Bayangkan lah dalam masa lebih kurang 30 minit tu die dok menangis. Nak berhenti beli kat kedai runcit kang takot sesat lak. Kamikan konvoi. Nak hiburkan hati, ibu rekod & ambil gambar die nangis then tunjuk kat die. Tapi tak berjaya jugak. Ekceli saya takot Mr Abe bengang & marah die sebab die asyik nangis jek. Seb baik Mr Abe cool je petang tu.

Nasib baik la kat kawasan ikan bakar tu ada jual bubble tuh. Logo den. Tengok la betapa berserinya muka dia bile dapat bubble.

Lepas makan boleh jalan-jalan di gerai sekitar kedai ikan bakar tu sambil mengeringkan poket yang dah sedia kering. Bagi saya, makan kat sini biasa-biasa aje tapi tatau cemane buleh glamer tempat ni. Selera masing-masing tak samakan.

Lena sungguh abi & anak ni tido. Tapi comel lah dieorang ni (dimata saya la). Tengok gaya tidur tu, lebih kurang sama jekan gayanya. Nasib baik abinya tak tido tertonggeng sebab Najla ni suke gak tido tertonggeng. Kecik2 takpe, jangan samapai besar dah le.


Saya paling suka gambar budak kecik 3 orang ni masa jalan-jalan kat Zoo Melaka. Ntah apela budak kecik umur 3-4 tahun beborak kan? Mungkin.... 'kita buleh makan rusa, tiger buleh makan tak?'hehehe....bestnya dunia kanak-kanak.

Gelombang merah di malam itu memang manarik perhatian org kat lobby hotel. Ini semua penyokong The Red Worrior kah? Hehehe....

Kota A Famosa. Kali pertama saya datang masa saya darjah 6. Sama jugak dengan Mr Abe.Dah berapa kali datang Melaka tak sempat nak singgah sini. Jadi kami putuskan untuk datang jugak walaupun time ni Najla dah mengamuk2 sebab telah mengorbankan waktu tidurnya. Hehehe....sori nak ye nak. Ibu awak ni memang suka datang tempat yang macam ni. Kagum dengan binaan orang lama.

Anak ibu yang comel ini jarang ibu bawak bercuti. Insya Allah nanti kita gi Cameron plak ye. Doakan rezeki ibu & abi murah eh. Semoga ikatan kasih sayang keluarga kita tetap erat hingga ke akhir hayat

No comments:

Post a Comment