Wednesday, April 6, 2011

Renew Lagi


Hari ni lesen memandu saya tamat lagi. Dah masuk tahun ke 5 rasenye kerja saya hanya renew lesen jer tiap-tiap tahun. Bawak keretanya dok jugak. Keinginan ada, tapi keberanian tu agak kureng. Ntah bila la saya ni nak berani. Mr Abe selalu gak membebel & tanya bila saya nak bawak kereta. Saya cakap sayakan dah ada driver yang hebat. Hehehe...kene bodek sket barula tak panjang die membebel.

Bukannya apa, saya ni tanak menyumbang kepada statistik kemalangan jalan raya tuh. Hari-hari baca paper mesti ada berita kemalangan jalan raya. Tu yang buat saya seram. Baru-baru ni suami Zizie Izette lak cakap pemandu perempuan ni penyumbang kepada kemalangan jalan raya. Betol ke? Bukan orang lelaki lagi 'hebat' ke? So, saya tanak la menjadi mangsa tuduhan itu. Lagipun sayang kerete tu kalu calar balar ke, kemek sana sini ke. Kan abang kan? Nanti abes duit abang nak kene repair balik. Kuikuikui....

Insya Allah satu masa saya akan memandu jugak. Doakan saya ye Mr Abe. Tapi kalau ajar saya jangan bekeng2 tau.

2 comments:

  1. Sah, saya syorkn Sah bljr bwk kete skrg.ms kite tgh kuat,sihat n brsemangat lg ni. Bkn ape, kesian kt hubby kite. klau die tibe2 jatuh sakit mcm mn?time perjalann yg jauh, bleh tukar2 driver. sian kt hubby. die pn letih jgk, ade time2 die mengantuk.Jadilah wanita yg berdikari. klau ikutkn hati yg takut,sape2 pn takut accident.sentiasa ingt Allah. Bwk berhati2. Lama kelamaan nnt hilangla perasaan brdebar2 tu ha..kang kalah Schumacher nnt.Sah bleh buat,klau x mcm mn bleh dpt lesen tu.kene mulakan dr skrg. kuatkn hati.lwn prsaan takut.

    Go Sah Go!

    ReplyDelete
  2. Tq ra. Insya Allah sah akan cuba. Terima kasih atas sokongan mu ra. sangat dihargai. keto manual ra weh. hok tu la ugoh sgt tuh

    ReplyDelete