Thursday, March 10, 2011

Surat Yang Ditunggu

Minggu lepas saya tulis surat untuk seseorang. Dah lama giler saya tak tulis surat. Asyik buat surat rasmi je. Bila tulis surat personal ni rasa macam skema plak. Saya rasa last saya tulis surat 5 tahun lalu kot. Sekarang ni kan komunikasi semua dah canggih. Boleh guna telefon, email, video call, macam-macam lagi la. Tapi saya kembali pada cara tradisional. Nasib baik pakai pos je. kalau hantar pakai burung tatau la bila surat saya akan sampai.

Dan hari ni saya dah dapat balasan surat yang saya tunggu-tunggu tu. Sungguh excited tunggu surat rupanya yek. Agaknya macam ni la perasaan orang dulu-dulu yang bercinta guna surat. Hampir tiap hari saya tanya budak ofis ni ada surat untuk saya atau tak.Seronok sungguh bila baca surat sampai menitis air mata. Rindu woo.....dia cakap rindu kat kek cokelat saya. Rindukan lepat labu la, jemput-jemput nangka la. Aduhai sayang, kalau la saya boleh kirim semua tu...

Kalau sampai syahdu syahdan tu mestilah orang tu orang yang saya rindui kan? Memang saya rindu sangat kat dia. Dia la adik kesayangan saya. Adik bongsu saya PJM Mohd Tarmizi Bin Hashim @ chik (panggilan kt rumah) . Kat depan wajib letak PJM tau sebab dia dah jadi perajurit muda TUDM. Hampir 3 bulan dia pergi training di TUDM Gopeng baru hari ni dapat berita pasal dia. Sebelum ni ada la 2 kali dia curi2 hantar sms kat saya. Tu pon pinjam handset kawan dia. Sepanjang training ni dia hanya boleh berhubung melalui surat sahaja. Ha, siap kene tapis dulu tu. Ketat sungguh kawalan. Takpelah janji adik saya sihat. Dulu dia memang nakal dan belajar agak kureng. Tapi dia bukan jenis yang asyik buang duit mek & abah saya je. Dia secara paksa rela kene tolong parent saya jaga lembu dan menoreh masa kat kampung. Lepas tu dia dapat kerja di Produa Rawang. Bila dah kerja kat sini wajibla dia datang rumah saya selalu. So, bila dia takde macam agak sunyi la.

Mek saya pun sangat rindukan dia. Sampai termimpi-mimpi dia balik kampung. Yang paling buat saya terharu sebab second sms dia pada saya dia mintak gambar mek dan abah. Maksudnya dia pun sentia ingat kat mereka. So, esok boleh la saya bawak surat dia ni balik kampung. Confirm mek saya akan cium & peluk surat dia nih.

Dulu saya sangat risaukan dia. Takut dia jadi mat rempit ke, kutu rayau ke. So, bila dia dapat TUDM ni saya sungguh seronok. Harap dia dapat jadi perajurit yang berjasa pada negara dan dapat membanggakan mek & abah saya. Bagi orang lain mungkin apalah sangat dengan pencapaian adik saya ni. Tapi bagi saya & keluarga, dia adalah wira kami. So, sekarang ni akan ada tentera udara dan komando dalam keluarga kami. Abang ke 2 saya komando. Dah nak pencen pon. Dia sempat kirimkan gambonya. Dah botak....Tak sempat scan, so saya snap guna h/phone


kami rindu kamu

2 comments:

  1. assalam..tq folo sy..slm brkenaln..suspen gak mula2 baca n3 surat awk ni ..rupe2nyer adik..hihii tahniah lah yer 4 u n yr parents. bye

    ReplyDelete