Thursday, March 3, 2011

Rutin

Salam sayang & Selamat pagi

Alhamdulillah hari ini masih sihat walafiat. Sama-sama kita panjatkan kesyukuran atas kurniaan Allah ini. Sejak saya berpindah ni jadual harian saya dah berubah. Kalau sebelum ni saya bangun jam 6.30am tapi sekarang ni saya da bangun sejam awal. Orang lain bangun lagi awalkan? Tapi saya bangun 5.30 pon dah bangga. Hehehe.....

Sebelum ni saya pegi kerja sendiri. Naik bus lepas hantar Najla ke rumah mamanya. Jalan kaki ok. Senaman di pagi hari. Tapi sekarang ni kene keluar dengan Mr Abe sebab kat batu 9 tu ade satu je bus masuk. Kelebihan tak naik bus ni saya dah tak ngumpat driver bus metro. Adakah kerja saya mengumpat driver bus jek pagi-pagi? Nyeh...nyeh...takde la, kekadang saya bengang dengan driver bus metro ni. Bawak bus macam jalan raya tu dia yang punya. Asik nak berlumba-lumba dengan bus Rapid jek. So, sekarang ni saya dah tak perlu kejar bas lagi tapi kene kejar masa & main kejar-kejar dengan Najla. Kejar bangun mandi la, ape lagi. Tapi kalau die tidur lambat saya tak mandikan. kesian pulak dia.

Hampir seminggu ni bangun awal pagi rasa macam seronok plak. Badan pun macam segar je. Patut la orang tua selalu marah-marah kalau kita bangun lewat kan. Banyak benda saya dapat settle bile bangun awal. Bila keluar pulak suasana masih berkabus. Sungguh menarik & nyaman je rasa. Tu yang buat badan saya rasa segar agaknya yek. Embun pun kt hujung daun lagi. Suke...suke..
Ni time mood elok...boleh suruh nyanyi lagi

No comments:

Post a Comment