Saturday, March 19, 2011

Surat Itu Di Balas

Abah yang sedang khusyuk membalas surat

Ingat lagi tentang cerita 'surat' haritu? Orang yang paling seronok terima surat tu mestilah mek dan abah saya. Hampir semua saudara mara yang datang abah tunjukkan surat yang adik saya kirim tu. Gembira sungguh dapat tengok gambar terbaru adik saya. Sebetulnya saya terharu tengok reaksi mereka. Kerinduan mereka tergambar dengan titis air mata yang mengalir. Sampaikan saya sendiri tak dapat menahan sebak. Yang paling jelas mek dan pengantin tu la. Si pengantin tu tak dapat nak habiskan baca surat adiknya. Sampai separuh je dia dah tanak baca. Air mata dia dah tak dapat nak sembunyi lagi. Mestilah dia sebak sebab time kami semua berkumpul ni si bongsu tu sorang je yang takde. Biasanya dialah yang selalu ada kat rumah. Lagipun mereka dua orang tu selalu bergaduh time kecik-kecik dulu. Sejak 4/5 tahun ni je mereka mula rapat. Si abangnya pernah berdarah hidung sebab bertumbuk dengan si bongsu tu. Lepas mereka bertumbuk tula mereka baik sampai sekarang. Ada hikmahnya jugak ye bile bergaduh ni. Saya harap ikatan kasih sayang ini berkekalan sampai bila-bila. Semoga keakraban ini terus kekal hingga akhir hayat kami.

Bila saya tengok semua orang seronok baca surat dia, so saya pun suruh semua orang tulis surat kat chik. Setiap orang tulis 3/4 baris dah cukup. Abang long saya letakkan syarat isi surat mesti tak mengganggu emosi dia. Betul jugak tu. Kalau la dok tulis yang sentimental tentu la dia dok teringat kat kami kan?So, tulis yang happy2 & bagi kata-kata semangat kat dia. Yang paling saya bangga dan terharu, mek saya yang tak pandai menulis tu pun cuba menulis untuk anak kesayangannya. Mek saya kenal abjad, so kami bagitahu huruf apa yang nak kena tulis supaya jadi ayat. korang tengok la. Sweet kan?

Yang atas tulisan abah & yang bawah tulisan mek. huruf 's' mek terbalik. hehehehe.....


Macam-macam tulisan ada

Yang atas tengah tulis surat. Yang kat bawah tengah baca surat. Suka tengok situasi ni

Buat adik k.sah-chik, kami sentiasa doakan kejayaan adik. Kuatkan semangat untuk tamatkan latihan. Hargai kasih sayang kakak2 & abang2 kamu. Semoga sentiasa di bawah lembayung rahmat Allah. We miss you.....

No comments:

Post a Comment