Thursday, March 24, 2011

Cerita Kenduri



Selamat pagi. Pagi ni di Gombak hujan renyai-renyai. Memang rasa bermalas-malasan nak keluar kerja. Tengok tilam ngan selimut macam melambai-lambai jer. Adohai ....

Lambat betul saya nak update cerita kenduri ni yek. Hehe.....broadband kat rumah tu asyik buat hal je. Bila gi tanya di kiosk celcom dia kata kesan radiasi di Jepun. Tak tahulah ye ke tak. Ok meh kita tengok gambar2 sekitar majlis perkahwinan my brother, Abg Joe :-

Segoknya adik k.sah ni. Dia memang rapat dengan mek & abah sejak dari kecil. Sekitar majlis ni memang dia agak mudah mengalirkan air mata. Semoga adik k.sah tetap menjadi anak yang baik walaupun telah ada keluarga sendiri.

Sempat lagi dieorang ni posing dalam masjid ye. Seb baik tak kene marah dengan imam. Panggilan anak buah untuk wife Abg Joe ni Mak Muda. Memang kenalah dengan tuannya yang kecik molek ni. Biasa orang yang kecik molek ni awet muda.

Abang ipar saya mengimamkan bacaan doa untuk kesejahteraan kedua mempelai. Semoga berbahagia selalu dan kuatkan kesabaran dalam menempuh alam rumah tangga. Bila dah hidup bersama ni takdela macam time becinta cintun dulu. Time bercinta segalanya indah je. So, bila dah hidup bersama ni belajar-belajarlah bertolak ansur dan menerima kelemahan masing2 k.

Ha, yang kat belakang tu tak tahula bila nak ada pasangannya. Adik dah langkah bendul sebab tunggu kakak lambat sangat. Kami sekeluarga harap satu-satunya adik perempuan saya ni akan bertemu jodoh jugak tak lama lagi. Saya siap pesan kat bro in law yang nak gi umrah hujung bulan ni supaya doakan untuk Cik Mek Dah ni. Hehehe...

Yang bertudung labuh soft purpple tu adalah ibu mertua saya. Sejak dari hari pertama saya bergelar isteri saya dah tanamkan dalam diri bahawa dia juga adalah ibu saya. Semoga Allah memberi kekuatan kepada saya untuk menyeimbangkan kasih saya untuk kedua ibu saya. Alhamdulillah saya mempunyai dua ibu yang sangat baik dan penyayang.

Hanya 7 beradik je ada dalam gambar ni. Yang lain entah ke mana. nak bergambo ngan our parent pon tak sempat. Deme dok bizi melayan tetamu. Apa pon, majlis ni memang meriah dan kami seronok berkumpul bersama. Alhamdulillah .....

No comments:

Post a Comment