Monday, February 14, 2011

AKTIVITI SIHAT HUJUNG MINGGU

Sebagai ibu yang bekerja saya memang sangat menantikan hari Sabtu & Ahad. Memang hari yang saya tunggu-tunggu. Hari yang mana saya dapat luangkan sepenuh masa saya bersama anak dan Mr Abe. Tapi kekadang Mr Abe kerja hari Sabtu. So, saya duduk rumah spend masa dengan puteri comel itu. Pagi-pagi memang agak liat nk ajak Najla mandi. So, saya umpan die dengan bubble. si kecik ni mmg suke beno ngan bubble. So, sy penuhkan basin ngan bubble. bukan bubble yg tiup tuh, air sabun sebenonye. Kt sini sy tak upload la gambo die dalam bilik air yer. Seksi...nanti malu lak ank dara saya tuh.

Minggu ni kami pegi jalan-jalan kat taman Tasik Titiwangsa. Sampai-sampai je orang ngah meriah ngan senamrobik. Ibu joget sorang2 sebelah Najla. Sikit2 jer. malu nk goyang ikut instructor tuh. Lagu dangdut, wakawaka sume ade wei. malu saya yang bertaraf mak cik ni nk ikut ( budah umur 12 tahun da panggil saya mak cik....adohaiii terasa diri ini tua sudah la weii)

Bersemangat kakak tudung putih ni bersenamrobik tau

Suka betol dengan semangat orang2 yang bangun pagi nih. Tak kisah la bangun buat apa pon, janji bangun awal pagi. Dulu masa kecik2 saya memang tak berani bangun lewat sebab takut kat abah. Oleh sebab mek saya tanam syur, pagi2 saya ngan adik2 kene bangun siram sayur. Mek cakap bangun pagi ni murah rezeki. Emmm....rindunya saat menyiram sayur di hening pagi tuh. Tapi takde gambo yang boleh saya upload kat sini sebab dulu2 takde kamera. kalu ade pon takdenye nk ambil gambo sesuke ati. Kamera dulu pakai filem. Rugi kalu amek gambo merapu2. So, kalu amek gambo harusla yang control ayu & pakai baju shanteks. Lain la sekarang ni. Kamera digital la, h/phone, laptop la. Nak amek gambo senang, nk delete pon senang. Kos tak tinggi sebab saya jarang cuci gambo. Heheheh.....sume gambo saya humban dalam folder laptop jek. Bile nk cuci pon saya tak tahu. Dah betimbun. Kalu saya cuci sume koleksi gambu tu mesti kosnya dah boleh beli anak lembu sekor.hahhaa......sungguh melampau anggaran ituh.

Bile saya gune pekataan 'mek' kat atas tu mesti da boleh agak saya ni orang mane kn? Ye betol !!! Saya la anak jati Tanah Serendah Sekebun Bunga @ Kelantan atau boleh gak kata negeri Serambi Mekah. Sungguh bangga ambo jadi anok Kelate....

Ok, kita balik pada kisah hari minggu saya ye....
Bila pergi taman, sebenarnya Mr Abe je yang berjogging. Saya cume tolak basikal Miss Najla tuh. tapi bepoloh la jugak. (Wah...Miss Najla, ibu terasa glemer mcm sebut Miss Nina plak)

Dah pandai pilih baju sendiri. Adeke nak pakai baju tidur selepas bangun tidur.?Layan jela nak oiii....malas nak dengar die melalak di pagi hari.

Balik dari Tasik Titiwangsa kami gi Alang Sendayu plak. Tanpa bawak kelengkapan yang sepatutnya. Tetibe je dalam kereta decide nak bawak Najla main air. Dah agak lama kami tak bawak die gi sane. Asek main air dalam basin je kan. Mesti dia boring jugak. So, kami anak beranak mandi manda kat air yang paras lutut. On the way balik rumah si kecil tu terus tertidur. penat sangat agaknya.

nanti kita datang bekelah sini lagi yek. Puas memujuk dia naik tau.Sampai terketar2 sejuk pon tanak naik gak

No comments:

Post a Comment