Wednesday, June 1, 2011

PERAJURIT MUDA TERBAIK KESELURUHAN SIRI 44/2011.....DIA ADIKKU


Masya Allah !!!! Muhammad Tarmizi Bin Hashim...ADIKKU.....saya terjerit kegembiraan tengok gambar adik saya yg sangat la saya rindui dalam sisipan Mega Utusan Malaysia sempena hari TUDM semalam. Apatah lagi bila mek saya sendiri tengok gambar anaknya tu kan? Macam manela reaksi mek agaknye. Saya yang jadi kakak ni pun boleh sebak dengan prestasi yang dia tunjukkan. Sungguh saya tak sangka dia yang satu masa dulu yang sangat saya bimbangkan tentang masa depannya akhirnya akan buat kami bangga dengan pencapaiannya. Saya pernah ceritakan kisah tentang kunjungan saya ke kem latihannya di sini.

Alhamdulillah dik. Kami sangat bangga dengan kamu. Suatu masa dulu kamu pernah diperhati oleh polis kerana asyik merayau dalam kampung. Tak kerja, asyik melepak dan merempit. Suatu masa dulu kamu pernah hanyut dan kecundang dalam pelajaran. Suatu masa dulu kamu pernah kerja buat tiang roman dan menoreh. Suatu masa dulu kamu sering membuat ibumu pening memikirkan masa depanmu. Suatu masa dulu kamu asyik menghabiskan duit tanpa memikirkan apa yg akan terjadi di masa depan. Suatu masa dulu kamu memang liat untuk solat. Pernah juga penumbuk sulungmu singgah di muka abangmu kerana mempertahankan kebenaran apabila ada yang menyebar cerita palsu.

Tapi suatu masa dulu kamu juga pernah jadi pemidato sekolah sebelum kamu tersalah memilih kawan. Pernah juga mewakili sekolah dalam pertandingan lakonan untuk projek Sains. SPM mu walau tak sehebat orang lain tapi kalau di kira pangkat masih di pangkat 1. Suatu masa dulu kamu juga peneman setia ibumu 'menghadap' pokok getah dan menjaga lembu. Suatu masa dulu....itu suatu masa dulu. Cerita yang lepas yang banyak mengajar kamu erti kedewasaan.

Hari ini, kamulah anak pertama dalam keluarga yang muncul di surat khabar. Walau hanya dalam cebisan yang kecil, walau hanya ia secara kebetulan kerana menyambut hari TUDM, tapi itulah kamu hari ini. Adik K.Sah, adik kami, anak mek dan abah. Kami bangga dengan kamu dik. Bangga dengan gelaran PERAJURIT MUDA TERBAIK KESELURUHAN SIRI 44/2011.

Tak sia-sia kak sah cadangkan supaya kamu hadir temuduga hari tu. Walau kejayaan ini hanya kecil di mata orang lain, tapi ia sangat besar di mata kami. Kerana kami mengenali kamu dan tahu setiap sejarah kamu. Tapi kami takkan kenang sejarah pahit yang lalu kerana kami mahu kamu terus bangkit berjuang dan maju kehadapan. Tahniah dik. Kak Sah tak sabar nak tengok adik Kak Sah segak di hari tamat latihan. Kak Sah tak sabar nak tengok adik Kak Sah terima anugerah di hari itu kelak. Hanya tinggal 10 hari lagi untuk hari bersejarah itu. Alhamdulillah ....



1 comment: