Monday, August 29, 2011

Perjalanana Balik Kampung

Semua orang dah sampai kampung ke? Masih ada yang kena kerja eh? Adik pompuan kesayangan saya pun masih kerja hari ni. Kesian......Hero Malaya dah sampai semalam. Tapi hari ni die akan naik bas balik ke KL untuk ambil kakaknya. Die tak benarkan akaknya drive balik kampung sorang-sorang di malam raya. So, sanggup die ulang alik ke sana. Alhamdulillah, sifat macam ni memang buat saya bangga. Die betul-betl jaga kebajikan kakaknya. Kekadang ngan saya yang dah ada suami ni pon die tetap ambil berat. Alhamdulillah....

Perjalanan kami dari KL ke Kelantan hari Sabtu lepas pun ok. Kami bertolak seawal jam 4.00am. Bersahur dalam kereta je. Mr Abe sejak akhir ramadhan ni sahur ngan kurma & air je. Tak makan nasi pon takpe. Kat tol lengang tak banyak kereta.


Sepanjang perjalanan saya rasa ni kali pertama tak banyak eksiden yang berlaku. Hanya kemalangan kecil yang melibatkan langgar belakang. Kalau sebelum ni ade je terserempak dengan kemalangan yang nampak teruk. Yang buat hati saya tak tenang. Tapi kali ni Alhamdulillah. Agaknya Ops Sikap tahun ni berjaya kurangkan kadar kemalangan kot. Insya Allah.......moga dijauhkan dr musibah bagitu.
Saya tak ingat kat mane saya snap gambar ni. mungkin di area Kuala Lipis kot. Pemandu kereta pon saya tengok takde yang tak sabar dan asyik memotong jek. Semua ok. Kalau tak, jalan yang 1 lane pon boleh jadi 2 lane. Semoga perjalanan balik ke KL nantipon macam ni jugak ye.


No comments:

Post a Comment