Tuesday, October 4, 2011

Cerita Manis

Entry Oktober dimulakan dengan cerita tentang 'manis'. Sebab bulan ni bulan birthday boy Mr Abe. Birthday boy???huh...

Seharian saya melepak di rumah best fren saya sejak di UTM yang merangkap senior course. Dia lah satu-satunya best fren yang dapat saya jumpa selalu. Kalau tak jumpa sebulan dua dah rasa rindu gitu.

Sambil-sambil melepak dia ajar saya buat cokelat. Rupanya senang sangat buat cokelat yang comel-comel orang dok jual tuh. Just cairkan cokelat bar secara double boil then letak pewarna dan kemudian taruk dalam acuan. Senang je.

Seronok si kecik tu makan cokelat. mentang-mentang jarang ibu bagi dia makan. kemain lagi. Lepas satu, satu hilang cokelat atas meja.

Cokelat putih dijadikan base untuk campuran warna. kami memilih warna pink dan purple. Bahagian atas letak black coklelat. Tangan yang runcing dan halus manis ni bukan tangan saya ye kalian. Orang kata tangan yang runcing ni berseni kalau buat kerja. Terbukti ia benar sebab bila saya buat jadi comot sana sini. hehehe.....

Nak menghabiskan baki cokelat yang warna purple ni mulala tangan saya menggatal. Konon sambil si kecik ni makan dia boleh kenal abjad. Kawan saya senyum jer tengok. ' Lantak ko lah' katanya.

Tada.....nila hasilnya. Kiut je kan. Tapi abjad segala tu tak le nampak sebab di bahagian bawah.

Ok, sekian cerita manis dari saya di entry awal bulan yang manis ini. Tapi jangan makan selalu ye.

No comments:

Post a Comment