Tuesday, April 19, 2011

Penangan Gulai Tempoyak

Gulai tempoyak oh gulai tempoyak...keranamu aku tepaksa MC tau. Sayang punye pasal saye ngabehkan jugak gulai yang dah masuk hr ketiga tuh. Sayang ooo nak buang. Mek saya yang masak tu. Bukan selalu boleh makan yang ibu kite masak kan? Sudahnya ntah berapa kali saya terpaksa berulang alik ke toilet.Huhuhu....

Walaupun MC, saya tak hantar Princess Najla ke rumah pengasuh. Saya bayangkan kalau saya full time house wife mestila anak saya tetap saya jaga walaupun saya sakitkan? So, baik saya jaga jugak. Dah kebetulan memang dok rumah kan. Kalau dok rumah sorang-sorang pon boring jugak. Jadi baik la saya mengabihkan mas dengan Najla. Masa bersama anak itukan sangat indah.

So, apa yang kami buat bersama agaknya yek? Saya ajar dia mengenali warna. Ini kali pertama saya kenalkan water colour pada Najla. So, dia agak excited bermain dengan 'air' yang berwarna warni tu. Macam seronok je tengok die bermain dengan brush dan benang tu. Yang penting, bila dah siap sila kemas semua ye nak.

Kenapa biru + merah Najla jadi hitam tu? Ayoo....main celup je semua colour ye

Celup benang dalam colour- letak atas kertas di tengah2 -lipat - tarik benang = corak yang macam-macam. Takde benang kait, benang jahit pon jadilah.

Nanti ibu simpan dalam fail ye nak. Bila ibu tanya ini colour ape? semua dia cakap yellow. Adohai

No comments:

Post a Comment