Thursday, March 17, 2011

Preparation For Kenduri

Kali ni saya balik dengan anak & adik saya dahulu. Mr abe menyusul dengan bus malam 11/3/2011. Huhuhu...macam sedih pulak sebab pertama kali balik kampung tanpa Mr Abe. Si kecik Najla tu pulak mula start demam & batuk2. So, kami gi klinik dulu sebelum balik kampung. Bertolak dalam jam 7.45am dan kami sampai di Manek Urai sekitar jam 2.00pm. Alhamdulillah...

dalam perjalanan


Najla yang demam

Malamnya saya tak ikut majlis akad nikah sebab Najla demam. Takut demam dia melarat pulak. So, saya stay kt rumah dengan kakak saya dan siapkan apa yang patut untuk kenduri belah perempuan esok hari.

Esoknya hujan dah start dari pagi. Kami bertolak dari Manek Urai ke Terengganu jam 10.00am. Sampai sana sebelum zuhur dan kami lepak2 sambil makan bekalan yang kami bawak. Nasib baik kami prepare siap-siap bekalan. So, takdela kelaparan sementara menunggu acara start. Lepas semua siap solat zuhur kami mula berarak ke rumah pengantin perempuan. Sebaik je sampai rumah pengantin perempuna hujan turun sangat la lebat. Fuhhh...dah la anak demam. Kene hujan la plak.

Suke tengok adik saya segak dengan pakaian pengantinnya. Semoga hubungan suci ini berkekalan ye. Pesan saya untuk mereka, semoga jadi suami yang baik & isteri yang solehah. Sama cantik, sama padan.

Sebelum asar kami bertolak balik. Banyak lagi kerja yang nak kene settle. Saya rasa kenduri kali ni agak meriah. Tapi adik bongsu kami takde sama. So, agak terasa kekurangan. Pengubat rindu kami adalah surat yang saya ceritakan dalam entry yang lepas. Ada kisah menarik jugak tentang surat ni. Nanti saya ceritakan dalam next entry k.

Lepas solat isyak malam tu kami buat solat hajat dan bacaan selawat. Kami raikan anak buah saya Che Wan Wafa Bt Che Wan Shuhairidhuan yang mengidap penyakit Edward Syndrome. Umurnya dah 3 bulan tapi fizikalnya macam baby yang baru berumur beberapa hari. Beratnya baru mencecah 1.8 kg. Sangat kecik kan? Tapi dia sangat cumel. Hidung mancung, kening lebat, mata cokelat. semoga Baby Wafa cepat sembuh ya.



Saya rasa best giler sebab dapat berkumpul ramai-ramai dengan ahli keluarga. Time ni la dapat jumpa kaum kerabat yang dah bertahun tak jumpa. tapi dalam seronok-seronok tu saya terkilan jugak sebab tak dapat layan my mum in law sebaik mungkin. Kami tak sempat berborak lama sebab saya sangat la 'kebizian'. Ke hulu kehilir ntah ape yang saya buat. Kejap orang tu panggil, kejap kene cari barang la. Maaf banyak-banyak ye mok. Nanti kami balik Tumpat plak ye.

Meh kita layam beberapa gambo persediaan kenduri kenduri :-

Pasang khemah

Kenduri tak meriah tanpa kanak-kanak


Mereka juga menyumbang tenaga bila diperlukan

Kami buat kek cokelat untuk door gift.

No comments:

Post a Comment