Thursday, February 17, 2011

Saya Di Alam Remaja

Hari ni saya nak bercerita tentang usia muda saya. wah...wah...mcm dialog orang yang dah berumur sangat kan? Masa remaja memang sangat mengujakan. Saya rasa semua orang sukakan waktu remaja. Tak payah nak susah2 fikir pasal nak bayar loan kereta, instalment rumah,yuran sekolah anka2, bil2 air & elektrik segala bagai.....waktu remaja kita cuma fikir pasal kerja sekolah, gosip tentang cikgu2 yg garang, soksek2 pasal awek2 yang menjadi pujaan pelajar lelaki (sudah semestinya soksek2 pasal dorang sbb dorang yg jd perhatian-DENGKI SEBENARNYE.hehe.....) Kalau yang lagi advance, pikir pasal pakwe/makwe@gewe@marka.....Tapi saya terkecuali tau.hikhikhik.....

Masa saya sekolah saya memang tak pernah kapel. Abah saya garang giler tau. Kalau dia tahu saya kapel ngan sape2 abeh satu kampung aku kene kejo ngan die kang. So, saya berkawan dengan semua orang tanpa terlibat dengan acara dating di belakang bangunan or tangga sekolah ( dulu2 tempat mcm tu memang femes kalu nk dating). Moment yang paling best & tak dapat dilupakan ialah masa di tingkatan 4 & tingkatan 5. Kawan2 sekelas saya memang otak giler2 dan happening. Cikgu2 kami memang pening dengan kerenah kami tapi kami jugalah yang menaikkan nama sekolah utk result SPM terbaik 1998. Dat's why cikgu2 close dengan kami. Cikgu yang paling meninggalkan kesan di hati saya adalah Cikgu Olias & Cikgu Hussein. Kenapa cikgu lelaki yek? Jangan salah sangka hokeyy........Cikgu Hussein tu Pengetua SEMAKMUR yang telah bawak banyak pembaharuan ke sekolah kami.Secara peribadinya saya ingin kabo kan kat sini yang saya bangga menjadi anak kampung yang bersekolah di kampung tetapi mempunyai guru yang berjiwa kental. Cikgu Hussein Awang sekarang ni dah jadi Pengarah Pendidikan Kelantan. Saya bangga pernah menjadi anak murid cikgu. Kalau korang nak tahu kami satu kelas pernah kene salotape mulut sebab bising dalam kelas. Pengetua sendiri yang 'make up' muke kami ngan salotape tuh ooo.....femes satu sekolah. Saya sendiri tak ingat peristiwa ni sampai la timbul isu ni di FB sesama 'geng bas sekolah'.

Inilah Cikgu Hussein.Pengarah Pendidikan kelantan sekarang ni

Cikgu Olias plak sape?emm....die la cikgu kelas kami dari tingkatan 4 hingga tingkatan 5. Siap mintak dengan pengetua untuk jg kami lagi ms tingkatan 5 sebab kami da ikat die dengan senyuman kami yg menawan.hahha......Die juga lah guru yang mengajar kami subject Geografi. pst...pst...saya dapat RM 50 dari dia sebab dapat gred 2 subject geografi masa SPM 98. Die jugalah yang selalu amek ms Pendidikan Jasmani kami untuk mengajar subject Geo. Kalau die soh kami gi buat aktiviti PJ pon bukannya kami turun padang. Sebab masing2 tanak tukar baju & kasut sekolah. Paling malas untuk masuk toilet tukar baju PJ. Bau asyem je sumer. Tu yang kami maleh. Bukan kami tak jaga kesihatan tau.Heheheh...

Nak tengok muke tulus mulus kami moh ler ....

Gambar kelas kami masa Tingkatan 4 (Anak didik kesayangan Cikgu Olias)

Geng Budak Nakal @ kepoh @ Auta @ Buat bising .....

Aktiviti ms cikgu takde...tido @ gosip @ kacau orang @ Merayap sana sini ....


Mereka ni da jd cikgu, pegawai kastam, pegawai imigresen, PTD, bomba....kecuali aku je yg jadi tukang taip@kerani



saya dulu timbalan komander KRS tau. Komander saya yg tudung kelepet tuh.kuat ooo suare die.

Sampai sekarang kami masih bercerita tentang perangai kami masa sekolah kalau kami jumpe. di SEMAKMUR inilah saya jumpa mempunyai kawan pompuan & lelaki yang kamceng & best giler. Sah sayang korang sumer...

Nanti saya sambung part II pule okeh..


No comments:

Post a Comment